lørdag 24. januar 2009

Noen som vil dele med meg?


Jeg er ganske ny i forhold til Promarker og har kjøpt to sett med tusjer..... Fargene jeg har ser du på bildet over(fikk ikke skannet inn så kvaliteten ble så som så).
Jeg ønsker å etterfylle ved å kjøpe tusjene enkeltvis. Det jeg lurer på om du kunne hjulpet meg med er hvilke farger som er lurt å ha? Eller hvilke farger du bruker mye?
Jeg har lest i en artikkel om Promarker at Ivory eller blush er fine som hudfarge så de skal jeg ihvertfall skaffe...
Håper du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!

På forhånd takk!

2 kommentarer:

Kristine sa...

Hei Gøril!
Jeg liker de lyseste fargene best. For man kan alltids tegne over flere ganger for å få mørkere farger.
Det jeg tenker når jeg kjøper er å kjøpe en lys og en mørk av de sammen fargene. For eksempel en lys rosa og en mørk rosa etc. Da bruker jeg den mørkeste til skyggene og den lyse til å jevne skyggene ut med.
Kombinasjoner som jeg liker er:
*sandstone og vanilla sammen = fin lysebrun/beige farge
* blossom og rose pink= fin rosa
* china blue og blue pearl= gir en fin blåfarge til for eks. jeans
* umber og burnt sienna = flott mørk brun til for eks hår eller bamser
* ellers har jeg alle warm grey(1-5). de bruker jeg mye som lysebrune farger. Jeg har også de andre lyse gråfargene som ice grey 1 og cool grey1. De er fine til å tegne rundt motivene.

Hmmm. Ja, man skulle vel hatt alle fargene da;) he he!
Men det beste tipset er ihvertfall å gå for lysest mulig farger. Og blush bruker jeg til hudfarge.

NB! Husk at hvis du bruker disse tusjene på akvarellpapir så ødelegger du tuppen på de. De flusser seg opp. Du bør bruke et glatt papir, som f.eks. nille skisseblokk. Jeg bruker hvit kartong fra Stampin Up som heter Whisper White. Den er SUPER og det beste jeg har brukt. Stempelsverten sklir IKKE ut i det hele tatt og det er lettere å kontrollere fargeleggingen for tusjfargen "sklir" ikke utenfor strekene. Du finner det nok ut etter hvert. Jeg sleit litt til å begynne med, men nå elsker jeg tusjene mine!
Lykke til og gi meg en lyd hvos du lurer på noe mer!
Nattaklemmer fra Kristine;)

Kristine sa...

oooops! Det ble jammen et langt innlegg;)
*fniis*