fredag 17. april 2009

Sukkersøtt


Oppgaven hos sukkersøtt er å lage noe til deg selv... Det passer perfekt nå som jeg er inne i en flytteprosess og skal innrede et nytt hjem....
Jeg har valgt å lage et såpestykke - glass.... Fant det herlige bilde på nett og et nydlig stort glass i butikken, og da var ideen født!!!!

Jeg har brukt glass fra Ica Maxi, bilde fra internett, bånd fra Panduro og blonder fra en lokal innredningsbutikk...
Krukken er fylt med ulike såpestykker. Samboer ble veldig fornøyd da han bruker dette i dusjen(tro det eller ei).....

Bilde er printet ut på 200 g akvarell papir... Syntes dette gir en litt "gammel" effekt.. Jeg har revet kantene med saks og svertet med brun stempelpute...


Et ønske til dere alle:
Lag dere en fin helg!!

10 kommentarer:

Tanja sa...

Så nydelig dette var da!:)
Lurt å bruke det på akvarellark :)
Mulig jeg må lifte denne her, så da lurer jeg litt på om du har en link til siden du fant bildet på?

Ha en flott helg!:)

Tanja sa...

Takk for svar!
Var litt rask istad så fikk ikke sett gjennom alt du har lag, men fyy søren så mye nydelig!:)
Legger deg på blogglista mi jeg!;)

Sandy sa...

Wow this is lovely.
Great idea.

Heidi a sa...

LOVELY!!! kjempebra da... enkelt og greit...

Crinoline sa...

Hei Gøril. Glasset ble virkelig flott.Takk for tipset-dette skal jeg prøve en gang.Skjenken ble pusset lett med fint sandpapir.Grunnet med grunninginsmaling for ikke sugende flater og 2 strøk hvit maling.Jeg bruker bare vannbasert maling.Kjøkkenbordet og stolene fikk ett strøk med matt vannbasert lakk fordi de er utsatt for mere slitasje.Topp platen på skjenken har fått to lag med antikk nøytral møbelvoks.Jeg har ikke sparklet.Pusset skjenken litt slik at den ser litt slitt ut,dette er jo en smakssak.Lykke til,håper dette var til hjelp.

Grethe sa...

Hei!
Det ble kjempeflott!

Marianne sa...

Virkelig nydelig laget, og en herlig ide!!!

Klem Marianne:)

Maya sa...

Så lekkert!!
Og for en smart idè :)
Klem fra Maya

Benedicte sa...

så flott krukke du har laget


klemfra Benedicte

Joanna sa...

Aldeles fortyllende ser dette ut :) En kjempegod ide fra deg.

Klemz, Joanna