lørdag 23. mai 2009

Jeg sover ikke... jeg skruuur......


Hei og hopp alle sammen!
Tenkte jeg skulle legge inn et lite innlegg om mitt fravær på bloggen... Som tidligere nevnt har jeg flyttet, og det fører med seg jobb... Ikke bare slitsom jobb, men morsom jobb! Selv om jeg ikke har laget noen kort i det siste har jeg brukt kreativiteten min, men til diverse andre prosjekter... Tenkte jeg skulle vise noen av de her...
Over ser dere mitt siste prosjekt som ble ferdigstilt i dag. Nemlig en tavle...
Jeg var en tur på gjenbruket der de selger massevis med gamle vinduer... 20 kroner for ett uten glass... Mitt var slitt og rustent og det liker jeg.. Allikevel gav jeg det et lite strøk med hvit maling, og syntes dette ble bra. Jeg brukte en tynn treplate som bakside.. Denne har jeg malt med tavlemaling(2 strøk).... Vips så har man en tavle!

Denne lysestaken var egentlig i messing/gull... Men noen lag med hvit spraylakk ble den fin!


Jeg har også laget noen stett fat...

Selve fatet var sølvfarget og er kjøpt billig på Fretex for en stund siden... Jeg sprayet det med hvit hobbylakk både over og under....

Stetten er en kubbelysestake fra Hemtex som jeg kjøpte på salg for noen år siden... Den var i sølv, men med litt hobbylakk ble den hvit.... For å holde de to sammen har jeg brukt et lim som kalles poxy(tror jeg)..... Veldig sterkt..

Samme prinsippet på dette stettfatet...

Spisestuebordet med selvlagd pynt!

For noen uker siden lagde jeg også en annen tavle... Jeg kjøpte denne rammen på Ikea og har rett å slett malt på glasset som fulgte rammen... En ting jeg har merket meg er at det er viktig å bruke de firkantede skolekrittene når du skal skrive på tavlen. De runde harde bare riper opp malingen og gir dårlig farge...
Her er et lite glass med plaster som står på gjestedoen....

Bildet er fra en nettside, og her er det så mye fint.. Jeg får så mye inspirasjon til å lage ting når jeg finner bilder her!!


I en liten krok på kjøkkenbenken...
Disse to flaskene er kjøpt på Ikea til 19 kr pr.stk... De var helt blanke.. Bildene har jeg klisteret på selv....


Takk for besøket!!

3 kommentarer:

Marte sa...

Oj oj oj,så mye lekkert! Nå kribler det i mine fingre også.. Takk for at du deler!:)

Lena Katrine sa...

For en morsom tittel på blogginnlegget ditt!!! Og her var det masse inspirasjon å hente til hjemmet - så mye flott du har laget/pusset opp!
Hva slags spraylakk har du brukt til de messing/sølv tingene dine? Jeg har stuet vekk flere slike ting, men nå fikk jeg lyst til å ta de fram igjen - og gjøre de hvite -kjempelekkert!

Ha en super søndag! Go'klem

Kort og Søm sa...

Så fine stettfat du har laget deg!! :o)
Ble helt inspirert!
Tavlene likte jeg også godt,
god helg.
Fredrikke :o)