mandag 19. oktober 2009

Nok et innlegg uten kort


En lidenskap jeg har er interiør, og spesielt en blanding mellom shabby chick og landstil. Denne stilen tillater så mye egenprodusert syntes jeg og det er kun fantasien som kan sette stopper for hva man kan gjøre... Jeg elsker å gå på loppemarker og fretex å finne gamle brukte ting som kan få ny sjel i mitt hjem! Mye av det jeg har er malt, pusset og fikset på!
Inne i denne lyslykta ligger det en stein jeg nettopp er ferdig med. Steinen fant jeg på skogturen i går og jeg har malt den et strøk med hvit matt maling. Når dette hadde tørket brukte jeg et stempel fra papirloftet som jeg stemplet med svart blekk på stenen....



Lysestaker er en ting jeg aldri får nok av. Spesielt gamle staker som trengs litt oppussing! Messing staker finner man til en billig penge på Fretex(godt å ha fretex som nabo) og disse er enkle å gjøre vakre. Jeg har sprayet en del av mine med hvit hobbylakk, men jeg har også malt noen. Som denne her! Denne fant jeg på lørdag på Fretex og tror jeg betalte 20 kroner for den. Jeg startet med å vaske den, så pusset jeg den med sandpapir før jeg begynte å male med hvit matt maling. Staken fikk 4 strøk med maling før den var ferdig. Når den var tørr tok jeg en skrutrekker og slo på ulike steder for å få frem litt messing. Dette gjør at staken ser litt slitt ut, og det er nettopp det jeg er ute etter! helt til sist pusset jeg lett over med sandpapir!

Jeg har valgt å pynte staken med inspirasjon fra høsten. jeg har plukket løv i ulike farger ute, brukt gamle boksider, ståltråd, hyssing, bilde fra internett m.m.... Bruk fantasien!


Jeg legger også ut noen bilder fra hjemmet mitt for de som er interessert!




Ingen kommentarer: