onsdag 25. november 2009

To nye julekort


På søndag malte jeg en del stempeltrykk. Dette bruker jeg aldri å gjøre. Jeg maler alltid et motiv hver gang jeg lager et kort, men fant ut at det var veldig kjekt å ha motiv liggende... Gikk jo litt raskere å lage kort da:-)
Jeg har laget et kort med ny bretteteknikk som jeg har sett rundt i diverse blogger... Syntes den gir veldig god effekt. Den er perfekt til julekort som gjerne får stå litt fremme...



Oppskrift:
Motiv: Magnolia
Tekst: Magnolia
Papir: Rød og grønn bazzil canvas
Mønsterpapir: Inkido og ukjent
Pynt: Kakeserviett, bånd, blomster fra prima og storyteller, halvperler, halm...
Annet: Tilda er malt med distress ink refillers i fargene; vintage photo, tattered rose, walnut satin, aged mahogany, old paper, frayed burlap.....



Kort nr 2

Her har jeg brukt samme teknikken...

Oppskrift:
Motiv: Magnolia
Tekst: Stempelglede
Papir: Grå og blå bazzil canvas
Mønsterpapir: Papirdesign og inkido
Pynt: Kakeserviett, halvperler, blomster fra prima, unik hobby og storyteller, retro flower punch medium, glitterlim fra Rhyer
Annet: Tilda er malt med distress ink refillers i fargene: vintage photo, tattered rose, antique linnen, weathered wood, mustard seeds.
Sirkelen rundt Tilda er klippet ut med spellbinders...


1 kommentar:

Marte sa...

Herregud så NYDELIGE kort!! Jeg er virkelig forelsket i disse, så lekre! Du er så flink, Gøril! :) Stor klem fra meg