onsdag 23. desember 2009

Kvelden før kvelden.....


Ja da var lille julaften her og roen har så absolutt senket seg.... Hjemmet er vasket og ferdig julepyntet(noe det har vært i en måneds tid). Alle julekort er levert ut og de aller fleste gaver har fått papir på og noen er allerede levert ut...

Som så mange andre skal også vi gi bort noen alkoholholdige gaver og noen gaver med smak av sjokolade. I dag har jeg laget mitt aller første flaske "slips". Det er plassert på en akevitt flaske som skal gis bort til svigerforeldrene mine!


Det er den søte Tildaen fra julekolleksjonen til Magnolia som får pryde denne. Jeg har maskert henne med et note stempel fra kort og godt!


Jeg skal for første gang feire julaften uten foreldrene og resten av familien min. I år er det familien til Andreas vi skal tilbringe denne kvelden sammen med, og det er tanten hans som skal holde selskapet.
Som verter skal de få noen små overaskelser blant annet denne Toffife esken. Sammen med den skal de få hjemmelaget sennep, ingredienser til Eplegløgg(ide fra Kristine), en nisse, en pyntet fyrstikkeske og noen telys! Hvem vet, kansje blir det mer i posen:-)


Jeg har brukt tekststempel fra Norsk stempelblad sammen med en tag, kakeserviett og litt bånd.



Det er virkelig julestemning her hjemme nå! Ute laver snøen ned(utrolig nok) og inne brennes det mange telys og stearinlys! På tv ser vi Hjelp det er juleferie med Chevy Chase! En liten tradisjon jeg og Andreas har startet:-)


Et julepyntet vindu i stuen


Litt godis


Svibler må man ha i julen
Klarte å laste opp to bilder, men klarer ikke slette det ene!



Skumnisser


Kongler fra lerketred, sammen med gamle flasker fra et loppemarked i Sverige


Julekuler og pyntede lys


Hvite lys, kongler fra lerketred, norgesglass, tyll og julekuler i fattigmannssølv:-)




Pynt på kjøkkenbordet....



Egenpyntede fyrstikkesker finnes det mange av i dette huset:-)


I kjøkkensofaen sitter to små nisser å lager julestemning.


Et lite hjerte på dekkeskapet..


Prøysens jul står fremme i magasin kofferten min!


og til slutt...... : En liten sølvfugl fra Søstrene Grene på juletreet som i år står på kjøkkenet(vi har veldig stoort kjøkken/allrom)....

God jul til dere alle!

1 kommentar:

mettepip sa...

Vil ønske deg en riktig god jul, og håper du får en koselig kveld!
Litt spesielt første gang man skal feire jul uten egen familie.
Flotte gaver du har pyntet, så jeg tenker både svigerforeldre og vertskap blir kjempefornøyd!
Så flott du har pyntet til jul.
Vil takke for masse flott inspirasjon, og gleder meg til å følge deg videre!
Juleklem fra Mette