tirsdag 5. januar 2010

Smykkeskrin


Jeg har laget et smykkeskrin som skal gis bort i bursdagsgave... Egentlig var det tenkt som en julegave, men det rakk jeg ikke!


Jeg har kjøpt et treskrin fra Panduro(ubehandlet) der jeg fjernet åpne og lukke mekanismen. Jeg har brukt akrylmaling på skrinet. Jeg startet med å male hele skrinet i en mørk grå farge.


Ferdig resultat


Etter den grå malingen hadde tørket, malte jeg to strøk med hvit akrylmaling. Tanken med grå under var at jeg skulle pusse av litt av den hvite malingen og få et slitt utseende på boksen. Det fungerte ikke så bra med akrylmaling:-(


Istedefor åpne og lukke mekanismen som var på ville jeg bruke denne knotten...
Slik ser den ut orginal


Jeg malte den 3 strøk med hvit akrylmaling(her er bare et strøk påført)


Detaljer


Jeg har festet bilde og en gammelbokside med decopagelim fra Panduro...

Så har jeg pyntet med en knapp, litt hyssing og blonder, blomster, tyll og pyntenål.....


Nærbilde av "knotten". Jeg har limt den på med superlim. I tillegg til hvit akrylmaling har jeg påført litt crackle paint i fargen old paper.... Jeg har også brukt dette rundt kanten på esken...


Rundt kanten har jeg festet blonde med superlim..

Oppi skrinet skal det følge med litt smykker!

3 kommentarer:

Tessa sa...

nydelig!!

Britt-Inger sa...

Såååå vackert.......
Ha det gott.

Lena Katrine sa...

Godt nyttår, Gøril!

For et nydelig skrin du har laget! Lekkert dekorert i nydelig shabby stil!

Ha en flott onsdag! Go'klem