lørdag 23. januar 2010

Sukkersøtt - Barnesang




Ukens sukkersøtt var en herlig oppgave syntes jeg; Barnesang!
Til daglig jobber jeg som pedagogisk leder i barnehagen noe som innebærer masse barnesang. Jeg har mange favoritter, og det er ikke alltid barna har de samme. Vi synger mye og ofte er det en sang jeg prøver å synge, men som virkelig ikke er populær blant barna. Hører de den har de ikke tid til å bli sittende!!! :-) Derfor har jeg valgt nettopp denne sangen til oppgaven, og endelig kunne jeg synge hele sangen. For meg selv da vel og merke, mens jeg laget kortet:-)
Valget falt på " I natt jag drømde". Syntes det vakre vintage bilde harmonerer godt med sangen:

I natt jag drømde

I natt jag drømde någet som
jag aldri drømd førut
Jag drømde det var fred på jord
og alla krig var slut......

.........................




Oppskrift:
Motiv: Funnet på nett(shabbychickpapirskatter)
Tekst: Papirloftet
Papir: Beige og hvit bazzil
Mønsterpapir: Vibeke Spigseth og Maja design
Pynt: Carms fra unik hobby og kuttut, blomster fra papirloftet, og storyteller, blonde fra kort og godt, perlebånd fra Panduro, perler fra Rhyer, glitterlim fra Rhyer, gammel bokside og Martha stewart punch.
Annet: Alle mønsterpapir er sydd på maskin. Rosene har fått litt brunt blekk og glitterlim på seg.


Jeg har satt det runde stempelet på 3d puter for å få en liten opphøyd effekt...


Den lille hjertecharmen!


"Du er Unik! Det finnes ingen som deg!"



Tusen takk for at du besøker bloggen min!

13 kommentarer:

Gro sa...

For et utrolig nydelig kort!
Valg av sang og bilder og alt var jo bare helt perfekt.
Pluss en masse flotte detaljer.... :-)

Klem, Gro

Hanne sa...

Åh, dååån, så lekkert, Gøril! Du er mesterlig på å lage lekre kort, asså! Så stilige detaljer - jeg har notert et par av dem ;)

Og den nydelige teksten - å sant, så sant... og så måtte jeg le litt av det jeg leste. Fra mine år i samme geskjeft har jeg noen hukommelsesbilder av meg selv, sittende igjen med gitaren og min lille vakre sang - lenge før den var over. Sangen, altså :)

Fortsatt god helg!

Hanne sa...

Lekkert til tusen! Nydelige detaljer!
Hanne

tone sa...

Dette korte var bare helt nydelig:-)
fortsatt god helg.
klem Tone.

Anita sa...

For ett NYDELIG kort du har laget<3 <3 <3
likte stemplinga og bilde kombinert med sang texte Er min favoritt 30 år tilbake til min skoletid;) Synger den ofte enda<3

Klem Anita

Marte sa...

Utrolig vakkert - og sangen er så fin :) Du er en mester på vintage!

Kari sa...

Åhhh så herlig kort! Så masse lekre detaljer og alle passer inn. Rett og slett gjennomført og flott!

Kjellaug sa...

Herlighet så nydelig,valget av sang og bilde passet så bra til hverandre.

milli sa...

Jeg elsker den sangen:) Og så utrolig godt bildet passer til den!
Kjempelekkert kort fra deg igjen, med masse herlige detaljer!
Klem fra
Camilla

Camilla sa...

Woooooww for et utrolig nyyydelig kort!! Dagens kort!!:))
Jeg kjøpte lampen på nettet hos noen som heter scrapshop.no.
Tror jeg googlet, og det var den butikken som dukket opp. Men det gikk raskt og fint:) Lampen er super og lyser ennå!
Klem, Camilla.

Trine Pedersen sa...

Så vakkert du har løst utfordringen. Koretet ditt er bare helt bedårende. Kom innom bloggen din via Sukkersøt. Har lagt meg til som følger, for her var det mye lekkert å se på du. :)

Ha en forsatt fin søndag!

Monica sa...

Tack så mycket för din rara kommentar! :-) Visst är det en riktigt kul utmaning denna vecka :-) Älskar din sång som du har valt. Och det blev otroligt stämningsfullt när man tittar på ditt vackra kort och nynnar med i sången :-)
Kram kram!

Pia sa...

wow for et nydeligt kort så flotte farver, motiv og alle de lækre detaljer, supert