søndag 17. januar 2010

Sukkersøtt - Feiring


Ukens tema hos sukkersøtt er feiring... Jeg har valgt å lage et baby kort da en av mine venniner skal få sin førstefødte i mars... En liten prins skal det bli:-)

Jeg har brukt dette vakre stemplet fra Wiff of Joy som motiv på kortet! Er det ikke nydelig??
Jeg har fargelagt med distress ink refillers, og lagt på glitterlim på teppet rundt babyen.
Teksten "En liten prins" kommer fra Papirloftet...


Papirene jeg har brukt er fra MME- Bella bella....
På baksiden er det en lys kremhvit og beige farge som jeg har brukt på det ene panelet. Her har jeg også brukt diverse stempler fra stempelglede rundt kantene. Jeg har brukt distress ink - weathered wood, og archival ink - coffe på disse.



Et nærmere bilde på motivet... Jeg har brukt stempel fra stempelglede også her - litt i hjørne på motivet....


Herlige små hjertecharms fra kort og godt og panduro er festet med scrappers floss


En liten blomsteroppsats. Legg merke til det søte lille sølvhjerte som er festet på stilken til rosen.
Rosene har fått litt brunt blekk på seg, og glitterlim


Innsiden


Dette stemplet er fra papirloftet og er stemplet på 300g akvarellpapir. Jeg har svampet med distress ink - vintage photo og weathered wood


Oppi lommen bak den flotte babyteksten har jeg puttet sangen om "Lykkeliten". Den er så vakker og passer perfekt til et nyfødt barn!
Også her har jeg brukt stempler fra stempelglede rundt kantene.


På baksiden av "kortet" finnes de tre siste versene fra Lykkeliten. Sangen har jeg funnet på nett og printet ut på 200 g akvarellpapir.

14 kommentarer:

Jannhild sa...

Ojojoj, så nyyyydelig babykort du har laget!! Dritlekkert fra ende til annen!!!
Nydelig med den sangen inni :)

Motakerene av dette kortet må da få hakeslepp!!! Heldiggriser :))

Ha en flott søndag!
Klem fra Jannhild

Pia sa...

wooooow så rålækkert kort med nydeligt motiv, dejlige farver og skøøøønne detaljer

Victoria's blogg sa...

Du målbilder meg med dine vakre kort, Gøril! Og det sjokkerer meg at du lager så vakre ting og ikke vært på et eneste kurs;) Derfor ligger det en award du virkelig fortjener, i bloggen min:D

Ha en kjempefin søndag

Klem fra Victoria

Bastelmanu sa...

Hallo!

Ich bin gerade über einen anderen blog hier bei dir gelandet!
Wow,ich bin total begeistert von deinen wunderschönen Bastelsachen!
Einfach traumhaft!

Ich habe mir erlaubt dich bei mir zu verlinken!
Ich hoffe das ist ok! ;-)

LG Manu! ;-)

Kristin sa...

Fytti grisen så lekkert! WOW! :D

mettepip sa...

Herlighet, dette var bare så utrolig lekkert. Nydelig i fargene, kjempeflott oppsett og flott bruk av kantstempler. Motivet er jo så lekkert fargelagt i tillegg til det er så søtt. Flotte innsider også.
klem fra Mette

Hanne sa...

Jeg er omtrent målløs... dette er jo fantastisk NYDELIG! Fargene, stempelet og detaljene - og alle detaljene på innsida! Dette må du jo ha brukt flerfoldige timer på!

Håper de som får det vet å sette pris på dette lille kunstverket!
- og takk for at du beæret oss på Sukkersøtt med dette!

Klem fra Hanne
- som stikker hjem og legger deg til på bloggelista mi ;)

Meretekj sa...

Åhhh....For et nydelig kort!
Jeg har sittet og sett og studert alle de flotte detaljene..
Virkelig kreativt!!!

Ingvild Bolme (Spinnvild) sa...

Oj, her inne var det mye flott! Nydelige detaljer og massevis av herlig inspirasjon!
Må nok kikke inn her oftere ja ;-)

Ønsker deg en flott og kreativ uke!

mvh
Ingvild

Marte sa...

Dette kortet er bare så utrolig fint, Gøril! Sart og vakkert! Fargene er nydelige som alltid, du er virkelig god til det her altså! :)

Gro sa...

For et nydelig kort!!!!
Nå ble jeg stum av beundring...
Skulle egentlig bare en kjapp tur innom ang. de charmsene...
Men det her var bare kjempelekkert altså.
Så over til det jeg kom for... hihi...
Jeg bestillte de på søndag og fikk de onsdagen etter.... Så det tar ikke så lang tid.... :-)

Ha en fin kveld!

Gro

Turid sa...

Tusen takk for snille spor i bloggen min... -og for at jeg fikk titte i din. Dette kortet var alldeles lekkert.....
Om det er greitt så legger til bloggen din i listen min...?
Hilsen Turid

Kari sa...

Gurimalla så flink du er til å male! Dette var bare sååå nydelig! Arket du har brukt passet utrolig godt til også. Så heldig venninnen din er som får dette.

janniche sa...

åååå nydelig kort!
stempelet er til å spise opp!