onsdag 17. februar 2010

StampARTic- Gave


Hos StampARTic har de en utfordring gående der man skal lage kort e.l med plass til å putte en gave oppi.
Jeg har valgt å lage en eske der gaven er kort. Opprinnelig hadde jeg denne ideen til jul da jeg tenkte det kunne være en koselig tileggsgave. Hvem har ikke behov for å ha kort til ulike anledninger liggende?
Men til jul ble det med tanken da jeg rett og slett ikke hadde nok tid til å få gjort det ferdig.
Her om dagen så jeg at Marte hadde tenkt det samme som meg, og hun hadde satt ideen ut i livet! Dette gav meg masse inspirasjon til å fullføre en slik gave selv, så Takk for det, Marte!
Jeg har også latt meg inspirere av Marte sin herlige papirbruk... Har alltid vært svak for Tone Finnanger sine papirer, men det går litt i perioder i forhold til bruken av de!

Over ser dere bilde av selve boksen jeg har laget.... Boksen har jeg laget fra bunn av, og jeg har brukt 300 g akvarellpapir som basis... Etter lokk og bunn var ferdig malte jeg de med et tynt lag gesso.
Jeg har pyntet med papirer fra Tone Finnanger, tag, bilde fra utklippsark, blonder, bånd, gammel bokside og blomster.


Når man tar av lokket finner man seks kort til ulike anledninger. Kortene måler 12 cm x 12 cm.


Tre av kortene samlet...


Et gratulasjonskort... På dette kortet har jeg brukt vintagebilde fra nett(gjelder alle kortene), papirer fra Tone Finnanger, tekst fra Stempelglede, litt blomster, blonde, knapp, og charm.


Nok et bursdagskort med stort sett de samme materialene som kortet over...

Et konfirmasjonskort til jente har jeg laget i rosa toner.... Papirene er fra Tone Finnanger, og tekst fra Stempelglede...


På innsiden av kortet har jeg brukt et stempel fra Stempelglede som passer perfekt til konfirmanten!


Et samlet bilde av de tre siste kortene i boksen...


Siden jeg hadde et konfirmasjonskort til jente, måtte jeg også ha et til gutter.....


Innsiden på kortet har fått samme tekst som på det forrige!


Et bryllupskort hører også med.......


Innsiden..... Nok et vakkert tekststempel fra Stempelglede!


På baksidene av kortene har jeg brukt min personlige tekst, og pyntet med de samme papirene som er brukt på selve kortet!


Det siste kortet kan brukes til så mangt. Teksten: "Blomster til deg" kan brukes til mye!


Tusen takk for at du besøker bloggen min og tusen takk for alle de herlige kommentarene dere legger igjen! De varmer og inspirerer!

11 kommentarer:

Hildegunn sa...

Nydelig og lekkert!
Jeg er egentlig stum av beundring, men legger igjen en liten kommentar allikevel ;)
Denne gaven er utrolig forseggjort og verdifull, tenker den som får denne esken blir veldig glad!

Ønsker deg en fin kveld!
Klem

Wenche sa...

Wow. Så nydelig gaveeske! Hele prosjektet er jo så flott gjenomført. Heldiggrisen den som mottar denne.

Lene Aase sa...

For en nydelig gave-eske og kortene er bare så sarte og delikate!!!:)

Maren sa...

Fantastisk fin gaveeske du har laget, og så mange flotte kort! En virkelig flott gave, jeg er sikker på at mottakeren blir kjempeglad! :D

Camilla sa...

Woooowww Gøril!!! Herlighet for en fantastisk eske, og ikke minst alle de vakre kortene inni!!
Den perfekte gave! Takk for inspirasjon og gode tips;)
Klemmer fra Camilla.

Therese sa...

Åh, så flott eske. Og kortene er bare helt skjønne. Personen som får dette er en liten heldiggris ;)

Linda64 sa...

Kjempeflott prosjekt. Likte godt papirene og bildene du har brukt.
Ønsker deg en flott og kreativ helg!

Marte sa...

Hei vennen, og tusen takk for hyggelig omtale i bloggen din! :)

Esken din er utrolig søt, og kortene likeså! Så forseggjort, du er flink!

Ønsker dere en god helg!

Benedicte sa...

wow! så nyyyydelig eske og kort du har laget

Astrid sa...

Hei Gøril,
Kom tilfeldigvis over bloggen din, og alt det nydelige du lager. Denne gaveboksen med kortene i er jo så flott, og de kortene du har laget som følge til esken er utrolig vakre å se på:-))
En herlig og inspirerende blogg!
Legger meg til som følger hos deg:-)

Klem,
Astrid

Jorunn sa...

Åååååååååååååå.....*Stum av beundring*

For ei flott gav og såååå masse lekre nydelige gjennomførte kort!!
for et arbeid og for en fantastisk gave!!!

Takk for at du deltar!
klem,
Jorunn