søndag 21. mars 2010

* Invitasjon til bryllup *


Om ikke lenge skal jeg gifte meg med drømmemannen min, og det er mye å ordne i forhold til dette. Selvfølgelig skulle jeg lage alle invitasjonene selv, og dette tok tid.
Jeg har hentet litt inspirasjon fra Marte sine tanker rundt en bryllupsinvitasjon, og resultatet ser du på bildet over.

På innbydelsene har jeg brukt:
Papir: Akvarellpapir 200g, og gamle boksider
Stempel: Stempelglede
Pynt: Sølvhjerte, hyssing, rose, crackle paint, og kritt...

Bryllupet skal være en fest, for å feire vår kjærlighet. Fokuset vårt er at det skal være en god atmosfære, et avslappet og ikke stivt bryllup! Dette har jeg også prøvd å overføre til innbydelsene.
Pynten på bordene vil være markblomster i gamle melkemugger og tekanner, hvite lys i hvite 5-armede lysestaker, perlerader, tyll og små hjerter........
Kjolen min er faktisk kjøpt i en vanlig kjedebutikk, og skal få en liten makeover hos sydamen. Men ikke altfor stor makeover da jeg elsker den som den er.... I håret skal det være blomsterkrans av markblomster, og rundt halsen; arvede perler fra min avdøde farmor.
På bena har jeg aller helst lyst til å ha ingenting, men tror det kan bli vanskelig... Har noen alternativer, men sko skal absolutt ikke være fokus denne dagen!
Vielsen finner sted ved havet, der også selve lokale ligger og der selve festen skal holdes. Vi har valgt en human etisk vielse da ingen av oss er kristne og ønsker derfor ikke å gifte oss i kirken bare for å følge tradisjoner!


Et lite glimt av mulige bordkort...


Noe av bordpynten!


12 kommentarer:

Ingun sa...

Nydelig, håper det blir solskinn på dagen dåkas.

Cathrine sa...

For et nydelig bryllup du kommer til og få, Gøril!

Jenta fra Vornese sa...

sukk...Dette høres bare så romantisk ut! Ønsker dere lykke til med planleggingen og den store dagen!

Hege sa...

Helt nydelig!!! Høres romantisk ut! Lykke til vidre med planlegging og håper det blir fint vær

Bente sa...

Wow så nydelig og hvor romantisk herlig bryllupet ditt høres ut til å bli - masse lykke til videre med planleggingen
Klem, Bente

Gry-Beate sa...

Så nydelig, høres veldig romantisk ut!!!!

;0)Gry-Beate

Tone sa...

Nyyyydelig invitasjon - akkurat min smak:)

Høres ut som rene DRØMMEBRYLLUPET!!! Lykke til med alle forbredelser - og prøv å ikke stresse for mye da;)

Ha en fortsatt strålende søndag:)

Klem fra Tone:)

Anne Grethe sa...

Det hørtes veldig koselig og avslappet ut, lykke til med planlegging og forberedelser! :) Gleder meg til å se bilder! Likte forresten den prikkete bakgrunnen din!

Dena sa...

Oh what a pretty vintage card! I love it!!
Hugs, Dena

Trine Pedersen sa...

Høres ut som et drømmebryllup, du beskriver det så vakkert. Innbydelsene er nydelige. Lykke til med videre forberedelser. :)

Klem, Trine :)

mettepip sa...

Så nyydelig Gøril! flott med kontrasten mellom det søte hjertet og den røffere boksiden.
Er så hyggelig å følge bryllupsforberedelsene dine. Og ut i fra beskrivelsene blir du nok en nydelig brud. Får virkelig håpe at været viser seg fra sin rette side når den tid kommer!
klem fra
Mette

Venke sa...

Kjempefin invitasjon, dette kommmer du nok å få til på din og mannen din sin måte, lykke til videre med forberedelser.
Har lagt noe til deg i bloggen min:))