søndag 7. mars 2010

* Vintage Påskeegg *


Om ikke mange ukene er det påske! Og som i fjor og alle årene før, blir det påskeegg også i år!!!
I år har jeg lagt litt mer jobb i eggene. Jeg er ikke fornøyd med utseende på butikkenes egg og har derfor tatt i bruk malingskost og masse herlig pynt!
Som vanlig er det bilderas her på bloggen, så vær forberedt på maaaange bilder!!!!!.... og husk at du kan klikke på bildene og se de i full størrelse!


Jeg startet med å male egget i flere lag med gesso. Etter dette var tørket limte jeg blonder på kanten av egget. En på underdelen og en på overdelen!
Når dette var gjort satte jeg igang med pyntingen!!!



Jeg startet med en kakeserviett, og limte en bit av en gammel bokside oppå denne!


Jeg har brukt masse blomster; roser er stort sett alltid med på mine kreasjoner!
Perler på snor fra Rhye, også har jeg laget min egen perlesnor og festet en charm på enden!


Det er kun fantasien som setter stopper for hva man kan gjøre!
Og fantasi er vel nettopp det vi kortlagere og scrappere har nok av? Jeg har ihvertfall alt for mye av dette:-)



Under ser du en liten smakebit av et egg jeg har laget for Papir i hjertet!
Egget finner du i bloggen vår!


Ønsker alle en riktig god og solfylt søndag!

15 kommentarer:

~Kjersti~ sa...

Egget er utrolig lekkert! Lurer på hva du har limt de forskjellige pyntetingene og blonden med?

Maria Therese sa...

Lekkert Påske egg!

Marielle sa...

Kjempeflott påskeegg =)

Gry-Beate sa...

Nydelig påske egg!!

Linda sa...

Dette var fantastisk lekkert :) Tror jammen meg jeg også må gå i gang med pynting av påskeegg etter å ha sett så mange flotte på ulike blogger :)

Karin Seiness Lilleseth sa...

Bare helt nydelig Gøril! Tror jeg må begynne på mine egg når jeg ser hvor fint det blir. Har alt liggende, så det er vel bare å sette i gang.
Hilsen fra Karin

Anne Bente sa...

åh..... noget såååå utrolig smukt.

Cino sa...

Så nydelig påskeegg! Lekker!!

mettepip sa...

Åh, dette var utrolig lekkert Gøril! Så nydelig i hvitt! Lekker pynt, Nå fikk jeg skikkelig inspirasjon. Tusen takk for at du deler!
klem fra
Mette

~Kjersti~ sa...

Tusen takk for koselige ord i bloggen min, og rask tilbakemelding! :)

Wenche sa...

Gurimalla....dette er det lekreste påskeegget jeg har sett. Så delikat!

Klem Wenche :0)

Mona sa...

Nyyyydelig påske egg!!
Fikk lyst til å lage et jeg òg...

Hilsen Mona.

Maren sa...

Nyyydelig påskeegg!!

Ha en riktig god mandag! :]

Marte sa...

Var innom deg før sengen i går kveld, og orket ikke legge igjen noen kommentar da... Men det betyr ikke at det ikke gjorde inntrykk! Har tatt meg selv i å tenkte på det flere ganger i dag, og snakke om det på jobben til mamma.. Det er superlekkert! Takk for inspirasjonen, søta!

Ingrid sa...

Wauw... what a beautifull treasure for a special place in your house... Great work!
Hugs Ingrid