lørdag 25. september 2010

Juleboken


Som jeg skrev i forrige inlegg ble jeg veldig inspirert av Anne i Ett trykk.... Hun hadde laget en hærlig nostalgisk julebok til datteren sin. I fjor laget jeg denne juleboken til en god vennine, og nå har jeg laget en ny!

Boken er laget av akrylark(fra biltema). Disse arkene er veldig tykke og egner seg godt til slike prosjekter...

På forsiden av boken har jeg tatt utgangspunkt i dette flotte julepapiret fra Papirgleder.. Det er så vakkert i seg selv at jeg ønsket å ha lite pynt på.
Teksten har jeg skrevet i Word og printet ut.


Jeg klippet ut en liten bit av papiret og la på litt glossy accent. Rundt har jeg festet en ramme fra Panduro.


Nøkkelen er fra Bazzil og har fått et tynt lag med gesso. Charmen fant jeg i boksen min:-)


Boken fra siden....


Jeg har satt sammen boken med ringer fra Panduro, som jeg igjen har pyntet med diverse sløyfer og bånd... Jeg valgte å blande inn litt blått i alt det hvite, da jeg syntes dette gjenspeiler papiret...



På den første siden finner man oppskriften på gamle fløtekarameller... Disse er farlig gode!!!
Jeg har brukt mønsterark fra Maja design, pyntet med blonder, knapp, tag, gamle boksider, og et lite vintage bilde....


Detaljer



Her er oppskriften på julekringler og en sy oppskrift på pose til julekringlene!


Også her har jeg brukt mønsterark fra Maja design. Jeg har pyntet med bølgepapp, gammel bokside, litt høy(?), knapp, bånd, og bilde.....




Igjen... Maja mønsterpapir, blonder, knapp og bilde av hvordan posen kan se ut....



Her er en side med til og fra lapper... forhåpentligvis vil det gi inspirasjon hos mottaker til å lage sine egne!


Hjemmelaget sennep... denne lagde vi i fjor og ga bort sammen med andre julegaver!
Her har jeg også brukt mønsterark fra Maja design, blonder, tag, en kakeserviett, gamle boksider og roser fra Storyteller.


Her er en syoppskrift på disse herlige hjertene... De som vises på bilde sydde jeg i fjor, og jeg tar de frem ved juletider og pynter med de i huset!
Oppi papirposen ligger mal på hjertene!


Til slutt.... En herlig julevise!



Snøkrystallen er punchet.....


Baksiden med personlig merke!

12 kommentarer:

milli sa...

Så masse fint du har laget i det siste! Nyter hvert bilde:)
Klem fra
Camilla

Anne sa...

Oioi, noe så lekkert!
Utrolig koselig og herlig, personlig og veeeldig flott!
Kjempesmart å lage et lite bilde av mønsterpapiret på den måten.

Klem, Anne.

Heidi sa...

Aldeles nydelig Gøril!
Så personlig og lekkert:)
God ide og takk for inspirasjonen.
Ha en fin lørdagskveld, klem:)

martina's kaartjes sa...

What a great creation !!! This is very lovely ! have a nice weekend, greetings, martina
x

Kort og Søm sa...

Utrolig flott! :O)

papirdilla sa...

Denne var flott! Helt skjønn... Og så koselig å gi bort:)

Klem,
Hanne

Wenche sa...

Oj oj oj, Gøril!! Guri land så lekker denne var! Et fantastisk stykke arbeid og det må ha gått med en god del timer på denne ;)
Mange herlige detaljer. Denne må jeg studere flere ganger. Dyktig er du!!!

Klemmer fra Wenche :0)

Anne Bente sa...

wawwwwwww så super flot det hele
klemmmm

Anne Kristine sa...

Ååå så utrolig lekker boken ble!!!
Flotte mønsterark du har brukt og lekkert pyntet!
Så moro at du fikk inspirasjon av boken jeg laget til Louise (datteren).
Ha en fortsatt fin søndag.
klem Anne

Grethebella sa...

I alle dager, har du klart å lage dette på bare noen dager?? Fantastisk flott bok, papirene er jo bare nydelige.
Jeg blir så inspirert av å besøke bloggen din.
Klemmer fra Grethe

Aina sa...

Åh, så koselig, og så flott laget! :)

Maggie sa...

Denne juleboken er bare helt utrolig vakker og kjempekoselig!