torsdag 9. september 2010

Kjole og 3 skjerf


I dag har jeg et papirløst innlegg!!! :-) Ble desverre ikke noe tid til papir i går heller, men i dag må jeg.. Har en bestilling som skal være ferdig til i morgen!

Men i dag viser jeg frem 1 ny kjole og 3 skjerf jeg har strikket den siste måneden.....
(Beklager bildene, men måtte ut å fotografere på grunn av lyset)


Kjolen er sydd etter samme mal som de to andre, og jeg har brukt samme materiale, fleecepledd, men i annen farge. Blondene denne gangen er fra en gammel gardin. Det samme er hjertet!



Hjerte med sløyfe og knapp!


På denne har jeg valgt å ta med et bilde og navnet mitt... Bildet betyr mye for meg da det er min mamma som liten jente! Dette bildet hang også rundt halsen min den dagen jeg giftet meg!
Jeg har printet ut bilde på t-skjorte overføringsark og strøket det på en stoff bit....



Ble veldig fornøyd med denne kjolen og gleder meg til å ta den i bruk!


Som dere ser på sømmen er ikke dette min sterkeste side, men det funker!



Så et skjerf... Falt sånn for fargen på dette garnet og det var en drøm å strikke med! Det gikk veldig fort og det kjennes mykt og godt rundt halsen!



Dette skjerfet er strikket med øko ullgarn, også mykt og godt, og det går i brun toner.. Passer perfekt til min grønne vinterjakke:-)


Også et litt fargefylt til slutt...
Jeg går ofte i hvitt og pasteller, så dette kan sprite meg opp litt:-)


Stor klem fra meg!

6 kommentarer:

Hildegunn sa...

Knallflott både kjole og skjerfene! Så flott at du har med bildet på kjolen, da er hun jo med deg når du bruker den iallefall! Morsomt at du også holder på med mer enn bare papir :)

Ønsker deg en fin helg!
Klem

Anne Mai sa...

Så mye fint du har laget :) skal si du er flink, den kjolen var jo bare lekker :D

mettepip sa...

Så flott kjole du har laget igjen Gøril, og herlige skjerf!
Så du bruker fleecepledd - det var smart. Skulle gjerne prøvd meg på en sånn - hva slags mønster bruker du?
Koselig med bildet forresten!
Ønsker deg en fin helg!
klem fra
Mette

Marte sa...

Jeg legger igjen press på deg, og sender inn bestilling på kjole. Denne grå var perfekt, og så herlige detaljer! Sømmen er sjarmerende, og jeg mener bestemt det er absolutt bra nok!! :) (Hjelper det??) hihi..

God helg snuppa!!
Klem fra Marte

Jenta fra Vornese sa...

Utrolig herlig kjole!!
Og så skjønn din mor var da hun var liten :)
Keep up the good work, du er jo så kreativ og flik til alt. Blir jo rent misunnelig selv om det ikke er lov ;)

Ha en fin helg :)

klme

Anne Grethe sa...

Kjempefin kjole!! Tar du bestillinger? ;)