onsdag 1. september 2010

To baby kort


Her kommer to vintage babykort jeg har laget....
Det første tar utgangspunkt i det vakre bilde jeg har funnet på nett....


Redigerer bildene i Photoscape om dagen og der fant jeg denne kule antikk effekten! Måtte bare ha det med i innlegget.....:-)


Kortet er i størrelse 13 x 13 cm, og er laget i akvarellpapir 200 g.
Jeg har pyntet baksiden med gammelt bokpapir.


Mønsterpapiret kommer fra Magnolia. Syntes det passet så godt til kortet, siden det er til en prins!!!


Blomstene kommer fra Papirloftet. Jeg har tatt litt glitterlim fra Rhyer på.


Tagen er svertet med blekk og den har fått en blå sløyfe på seg. Sløyfen er fra Kremmerhuset, mens tagen er fra Papirloftet.
Teksten; "En liten prins" er et stempel fra Papirloftet.


Jeg har brukt Spellbinder dies til å stanse ut motivet. Rundt bilde har jeg satt på litt bling fra Kaiser Craft.


Blonder fra Kort og godt, poststempel og et gammelt postkort er også deler av pynten!


Det andre kortet tar utgangspunkt i de små skoene og teksten som passet så godt til!


Nok et vintagebilde:-)


Kortet er i størrelsen 13 x 13 cm.
Også her har jeg brukt en gammel bokside på baksiden. Jeg har brukt mønsterpapir fra Maja design.


Det herlige stempelet kommer fra Papiloftet. Jeg har pyntet det på toppen med bling fra Kaiser Craft!


Blondene jeg har brukt kommer fra kort og godt og Moss Hobbykunst. Treknappen er også fra Moss Hobbykunst. Jeg har knyttet litt hvitt organza bånd i den.


Jeg har også brukt en fjær, en tag og et gammelt postkort.


Rosen kommer fra Storyteller


Bilde har jeg funnet på nett....


Ønsker dere en riktig god Onsdag!
Og takk for at du besøker bloggen min!

Klem fra meg

6 kommentarer:

Anne Kristine sa...

Åh!! Så vakkert!!!
Nydelig og så flott gjennomført!
du gir meg masse inspirasjon om dagen :o)) Takk!
Flott tekst også...den kommer nok på ønskelisten :o))
Ha en fin dag :o))
Klem Anne

Cathrine sa...

For en dårlig blogger jeg har vært, ikke særlig til bloggvenn, som er så dårlg til å kommentere ! er innom ved hver update, men er alltid ett eller annet så jeg ikke rekker å legge igjen et lite spor!

Du har laget så utrolig mye vakkert siden sist!♥ Disse to kortene er så lekre! Du er så uendelig flink og kreativ! Håper du har det fint, Gøril♥ Klem

Ann Kristin sa...

Så vakre baby kort....! Nydelig gjennomført... kan jeg få spørre hvor du har funnet det nydelige bildet av mor og barn?

Ann Kristin sa...

Hei igjen! Takk for koselig kommentar! Snilt av deg å ville sende bilde, tusen takk! :) E-mail adressen min er annkristinma@hotmail.com

Anne sa...

To kjempenydelige kort, begge er jo fulle av lekre detaljer og pynt! :)

Victoria's blogg sa...

Som vanlig lager du lekre kort, Gøril! Skjønne motiver du har brukt og kortene er flott sammensatt med masse detaljer!

Klem Victoria