lørdag 4. september 2010

Noe annet enn papir, og litt papir


God morgen LØrDaG!!!!
Nok ett innlegg fra meg på morgenkvisten, og i dag er det tags som gjelder.... Tro det eller ei så har jeg ikke produsert noe denne uken, men alle bildene som har blitt vist denne uken er fra forrige helgs messe!
Men først... I går kveld sydde jeg min første kjole..... Resultat viser jo også at det er første gang, men jeg kan så absolutt bruke den...
Jeg har brukt helt vanlige fleecepledd på denne kjolen, litt blonder og dill......
Jeg fant en kjole jeg har og som jeg er glad i, tegnet rundt den på papir før jeg begynte å klippe til i stoffet... Så var det syingen igjen...


Et lite hjerte... veldig inspirert av Cinnamon girl.. Elsker de kjolene...


Kjolen er ikke strøket enda:-)


Litt deltaljer nederst! Jeg har brukt blondekanten som var på pleddet, samt sydd på noen andre!

Så over til papirprosjekter.....


Denne tagen hadde jeg ikke til salgs, men brukte den til utstilling sammen med en gave til svigerinna mi. Søndagen var vi i bursdag etter messa, og med meg hadde jeg denne tagen festet på en fugo stormlykt fra Hadeland som var pakket inn i klar cellofan og knytt med en beige sløye rundt.... Jeg hadde selvfølgelig tatt glasslykten ut av esken og fylt den med hvit sand i bunnen og satt et hvitt kubbelys i... Så riktig så lekkert ut spør du meg:-)


Tagen er stanset ut med spellbinder dies, og er laget i akvarellpapir. Mønsterarket husker jeg ikke hvor kommer fra, men restene lå i skuffen min!


Teksten er også stanset ut med spellbinder dies, og stemplet med stempel fra Stempelglede.
Sommerfuglene er fra Moss Hobbykunst.


Jeg har også brukt en gammel bokside, en tag og litt bånd... Poststempelet er også med:-)

Den neste tagen har nesten ikke pynt og dill da jeg syntes mønsterarket i seg selv er så vakkert!


Jeg har stanset ut tagen med spellbinder dies(som den over), og brukt det herlige mønsterarket fra Prima!


Rosene er fra Storyteller, og blonden fra Moss Hobbykunst.. Jeg har også brukt glitterlim og en gammel bokside....


Den herlige teksten er fra Stempelglede, en favoritt!!!


Jeg har klipt av en kakeserviett og lagt på ene siden av tagen....
Tidligere i innlegget skrev jeg at jeg ikke har produsert noe hele uken, men i går kveld startet jeg på en liten ting..... På messa var en kollega av meg og kjøpte denne stationary boksen...
I går bestilte hun to nye! Morsomt... Jeg fikk en ide, og det er den jeg holder på med nå.. Håper å kunne vise resultatet i morgen!

Ønsker dere alle en riktig god lørdag!
Jeg har planer om å være kreativ på papirfronten samt rydde klesklap og tømme for sommerklær!

Klem fra meg

7 kommentarer:

Kort og Søm sa...

God morgen!
Så fin kjole, og fine tags du har laget.
Klem :O)

Hanna sa...

Hei og god lørdags morgen!:)
Oj, denne kjolen var jammen superlekker!♥ Så vakker, så perfekt! Vanskelig å tro det er første gangen du syr kjole.. Denne var ialle fall en av de vakreste jeg har sett♥ Også så nydelige tag'er du har laget! :) De var og kjempelekre!!

Ha en flott lørdag, og tusen takk for en kjempehyggelig og rørende kommentar inne hos meg♥

Klem fra Hanna

Margareth sa...

Du er virkelig kreativ! Kjolen er helt nydelig! Det er tagsene også!!

God helg:-)

Håp sa...

Åhhh så utrolig flink og kreativ du er! Er så gøy å bla igjennom bloggen din, og se på alt det vakre som du lager :) Den kjolen hadde jeg LETT kunnet gå med selv, den var knall fin :D

Marte sa...

Herlige Gøril! For en fantastisk kjole du har laget - og så smart å lage av teppe! Ja, da slenger jeg inn en bestilling, denne hadde vært knall til høsten! ;)

Når skal vi møtes å lage vintage ting sammen? Snart jul igjen vettu.. ;)

Kooos fra frua

Anne sa...

For en søt kjole, og herlig nydelig tag! Elsker baksiden spesielt, med de søte sommerfuglene. :)

Gleder meg til å se hvilket prosjekt du styrer med nå. :)

Heidi sa...

Så nydelig kjole du har laget!
Lekker:)
Tagsene er som vanlig, nydelige også.
Ha en flott lørdag Gøril, klem:)