mandag 25. oktober 2010

Årets første julekort


....og det satt laaaangt inne!!!! Julen er en tid jeg egentlig storkoser meg med. Jeg elsker førjulstiden, den gir en slags ro, til tross for at man hvert år hører om stress stress.... Jeg tenker det handler om å organisere tiden slik at man får mulighet til en rolig førjulstid, med baking, musikk, kreative prosjekter, venner og familie.
Men i år mangler det noe, og jeg gruer meg egentlig ganske mye til jul. I fjor var første året jeg ikke feiret julaften sammen med mamma og pappa, og i år skulle vi feire den sammen med de igjen. Men sånn blir det altså ikke. Mamma som var så glad i julen og dens forberedelser skal ikke være sammen oss... Det gjør vondt å tenke på!
Men jeg vet at julen kommer uansett og at jeg må klare denne høytiden uten henne!
Så det er bare å bite tennene sammen og ha henne med i hjertet!


Jeg har laget et kort i størrelse 13x13, og jeg tror nok de fleste julekortene i år blir i denne størrelsen, og samme sjanger som dette!
Stempelet er en favoritt fra Stempelglede..... Jeg har stemplet det på 300g akvarellpapir med Archival ink - coffe. Kantene er svertet med distress ink - walnut satin.


Bakgrunnspapiret er en gammel bokside som også er svertet med distress ink. det samme er tagen. Båndet kommer fra Kremmerhuset.


Mønsterpapiret er fra årets julekolleksjon fra Maja design.
Jeg har også brukt en kakeserviett bak mønsterpapiret og pyntet med blonder, og knapper.


Blomstene er fra Papirloftet, mens de små rosene er fra Storyteller!



Den lille hjerte chramen er fra Kuttut. Jeg bestilte en del av disse til bryllupet mitt i våres og har fortsatt mange igjen!
På vingene til englen har jeg tatt på glitterlim(som ikke har tørket enda).



Ønsker alle en riktig god uke!
Klem fra meg

15 kommentarer:

martina's kaartjes sa...

Very pretty, elegant card !! love it !!!
great job,
greetings, martina
x

Gro sa...

Så nydelig julekort du har laget!

Merethe sa...

Du fortsetter å imponere med dine kreativiteter! Nydelig vakkert kort.
Sender deg i tilleg en god klem. Denne første julen du nå skal gjennom uten din mamma blir ikke lett nei. Husker min første jul etter mamma døde. Var ikke ordentlig jul, ikke hadde jeg julestemning heller. Men jeg lover, det blir bedre. Julestemningen kommer tilbake, og du vil nok ta med deg de gode juleminnene og opplevelsene dere hadde sammen. Nå er det syv år siden jeg mistet min elskede mamma. Nå gleder jeg meg stort til hver jul, hun er alltid savnet, men hun er sterkt med meg i minnet.

Karin Seiness Lilleseth sa...

Syns du klarte oppgaven fint med å komme i gang med å lage julekort (",)
Vakkert kort,
Klem fra Karin

Cathrine sa...

Lekkert kort, Gøril!! Ha en fin kveld! Klem klem

Camilla sa...

Åååhh Så utrolig vakkert julekort Gøril! Og tenk nå er du i gang med dem:)) Håper julen din blir fin likevel, hun hadde vært så stolt av deg:)) Og du virker så sterk.
God klem fra Camilla

Wenche sa...

Et nydelig julekort, Gøril!! Lekker design og nydelig pyntet. Håper glitterlimet har tørket til nå :)
Klemmer, Wenche :0)

Maggie sa...

Dette var et nydelig julekort og heldig er den som mottar det!
Jeg synes det er så kjekt å bruke gamle saker på kort, slik som denne boksiden du har brukt . Blir litt mer sjel, synes jeg.
Jeg håper du kan greie å kose deg litt med juleforberedelser, selv om sorgen er stor og alt er så annerledes enn før.

Janne/Trådsnella Interiør og Kreativitet sa...

Kjempefint kort! Er det rart man får lyst til å lage kort selv?? :))

Jeg har fått litt "dilla" selv, blir jo så inspirert av mange-ikke minst deg:))

God klem

papirdilla sa...

Dette er så utrolig nyyyydelig! Det er jo alltid det når du kommer med noe nytt:)
Håper at du kan glede deg litt over både forberedelser og selve julefeiringen på tross av at den blir annerledes og spesiell for deg i år.

Klem,
Hanne

Marte sa...

"Å,det var fint" sa jeg høyt ut i stuen da jeg så kortet ditt. Engler, rødt og dilldall - det gir meg perfekt julestemning :)
Skjønner dette blir en tøff jul for deg, Gøril. Og det blir nok ikke den siste heller, men ha henne med deg i handlinger og tanker - og la hennes tradisjoner synes i dine :) Det blir nok en hyggelig førjulstid for deg likevel, med nye tradisjoner for deg og din familie! Gode tanker fra meg

Elisabeth sa...

Å for et nydelig kort. Varme tanker fra meg

Venke sa...

Kjempefint julekort du har laget her. Jeg har også laget årets første julekort i dag og brukte det samme fine stempelet. Leverte bidraget mitt til scrapping.no. der jeg har deltatt på kort-o-mania denne høsten.
Ønsker deg så gode stunder som mulig i tiden fremover mot jul.
Takk for titten, alltid kjekt å se innom her, så mye nydelig du lager.
- klem -

Britt-Inger sa...

Så ljuvlig vackert :) Älskar stilen otroligt mycke...
Ha en bra tisdag.
Kramen,BI

Anne Bente sa...

åh.... noget sååååå nydelig
klemmm