tirsdag 5. oktober 2010

Prosjekt kokebok


I dag har jeg et prosjekt jeg jobbet med i går å vise frem!
Jeg elsker å lage mat og prøve nye oppskrifter, noe som har resultert i at man finner nye favoritt retter i hverdagen. Jeg hadde lyst å samle noen av disse oppskriftene i en bok som senere skal gis bort i gave!
Det blir mange bilder i dette innlegget, så jeg håper du henger med!


Forsiden av albumet er inspirert av Melissa Frances bingo album. Jeg har printet ut et bingokort(i ønsket størrelse) på 300 g akvarell papir, som jeg igjen har festet på tykt akryl ark.
Alle sidene i boken er laget med akrylark, og alle mønsterpapirene kommer fra Tone Finnanger sin kolleksjon: Tilda...... (fra Panduro).


Forsiden er enkelt pyntet med noen knapper, en chipboardnøkkel, og jeg har brukt border punch fra MS på hvitt ark under mønsterpapiret.


Jeg liker at det stikker ut litt tags og annet fra sidene, så det har jeg brukt mye gjennom sidene!


Teksten har jeg laget i Photoshop og printet ut på 300g akvarellpapir.
På forsiden har jeg også sydd rundt alle mønsterpapir, bingoark og på teksten.




Her er de to første sidene i rosa nyanser!


Den første oppskriften er en nydelig hjemmelaget tomatsuppe... Hva smaker vel bedre? Jeg lagde denne suppen i går, og den falt i god smak hos mannen, som egentlig ikke er så glad i suppe. I tillegg til det som står i oppskriften tilsetter jeg alltid litt fløte, noe som gjør suppen god og rund i smak!
Ved siden av er det godt å ha skåler med stekt bacon, revet ost og brødkrutonger(gjerne hjemmelaget). Da kan man selv fylle på med det man ønsker i suppen!


Her er et lite serveringstips til mottaker av boken!


Jeg har pyntet med en blonde, litt rødprikkete bånd og en treknapp fra Panduro.


Den andre oppskriften er et Italiensk urtebrød med parmesanost. Smaker helt nydelig. Og som den lille lappen med tips viser, så smaker det ekstra godt til salat eller supper!



Nok en gang har jeg pyntet med blonder. Jeg har lagt til en tag, og pyntet med en malt chipboardnøkkel! På nøkkelen har jeg knytt på litt hyssing og festet et lite sølvhjerte......


Her er de to neste sidene..... Kyllingsuppe og pai!


Denne kyllingsuppen er helt nydelig! God til hverdags, men også som et måltid når du får gjester på besøk. Jeg serverte denne til noen venniner sammen med godt brød!


Jeg har pyntet med knapper og litt roser. På toppen har jeg limt fast en halvsirkel som er stanset ut med spellbinder dies.


Et lite chipboard hjerte med grønn rutete sløyfe og treknapp.



Spinatpai med feta og soltørket tomat. Alle mine favorittingredienser. Denne paien smaker himmelsk! Jeg brukte den som en av rettene i tapas i sommer og den falt i smak hos gjestene!


En treknapp og litt hyssing!


De to siste oppskriftene er urtebaguetter og en himmelsk kiwi dessert!


Jeg er veldig glad i soltørket tomat, noe som også syntes i denne oppskrifts boken:-)
Her er oppskrift på urtebagetter med soltørket tomat! Mmmmmmm......


Et lite blikk fra siden.....


Et chipboardhjerte med blårutete bånd og en sommerfugl. Sommerfuglen var opprinnelig sølvfarget, men jeg har malt den md gesso, og svertet med blekk for å få ønsket farge!


Blonde fra Panduro, knapper fra Panduro og røde roser!


Denne Kiwi smoothien anbefaler jeg alle å lage. Den er bare rågod!!!!




Baksiden har også blitt pyntet med bingokort, og etterhvert vil jeg også pynte den litt mer!

Tusen takk for at du besøker bloggen min!

12 kommentarer:

Grethebella sa...

FANTASTISK!!! Så heldig den som får denne boken er.
Jeg har fulgt deg en stund og blir imponert gang på gang over hva du tryller frem. Mens jeg kikket på bilder og oppskrifter ble jeg målløs.
Du inspirerer i massevis!
Takk!
Klemmer fra Grethe

Marian sa...

ohh,dit is écht prachtig gemaakt..Super leuk papier heb je gebruikt!Ik kan niets van je recepten begrijpen,haha,maar dat doet er in dit geval niet eens toe.

fijne dag,
groetjes,Marian

Anne Bente sa...

wawwww så flot, og sikke et stort arbjde.

Kort og Søm sa...

Utrolig fin og gjennomført!'
Flinke deg...*smiler*..
Klem :O)

papirdilla sa...

Å, noe så utrolig flott! Ble helt betatt.... Virkelig lekkert gjennomført med herlige farger og dekorering. Hadde kommet til å brukt minst et år på et slikt prosjekt, jeg...;)

Klem,
Hanne

Turid sa...

wow! For et lekkert prosjekt! Denne boken må vel falle i smak ;)
Jeg lager idèen om å lage egen bok - det nærmer seg jo jul....!
Tusen takk for masse inspirasjon.
Hilsen Turid

Kari sa...

WOW!! For ett fantastisk flott prosjekt! Utrolig tidkrevende vil jeg tro, tusen takk for super inspirasjon:))

Anne sa...

Dette er jo helt makeløst!
For en nydelig bok, knallgod idè, virkelig en personlig og flott gave å gi bort.
Superlekkert!

Jenta fra Vornese sa...

Wow!! Blir helt målløs her jeg sitter!
Utrolig skjønn oppskriftsbok :)
Dette var jammen ett godt tips ta med seg videre nå som det nermer seg jul :)

Ha en fin kveld!

klem

Stempeltiger sa...

Your book is totally AMAZING!
Such a beautiful idea!
Love it.
Hugs from Germany
Swantje

Maggie sa...

Fantastisk fin oppskriftsbok! Heldig er den som får den! Her var det mye pent å se og mange flotte oppskrifter.
Ble litt sulten jeg nå, kanskje tid for å lage middag?

Mona sa...

Nydelig bok! Du inspirerer. Har en award til deg i bloggen min. :)