onsdag 10. november 2010

♥En herlig liten nyhet♥

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
I dag kan jeg endelig dele en herlig liten nyhet med dere!
Jeg har en liten spire i magen og skal bli mamma!
Det er helt utrolig og noe vi har ventet på i lang tid!
I dag har jeg vært på min første ordinære svangerskapskontroll og hørt den herlige lyden av et bankende hjerte i magen!
Veien hit har vært lang og jeg har lyst til å dele en personlig historie med dere!


Jeg og mannen har vært sammen i snart 10 år, og i ca 5 av disse har vi hatt lyst på barn.. men det skulle ikke være så enkelt... Etter utallige år med prøving innså vi til slutt at dette kansje ikke var noe vi fikk til på egenhånd. Så etter legebesøk ble vi henvist til utredning... Veien har vært lang, og vi startet vel opp med utredning for nesten 2 1/2 år siden. De fant ingen feil, og vi falt under kategorien ufrivillig barnløse....
I april, akuratt 6 dager før mamma døde, var vi inne til vår første konsultasjon hos fertilitetsklinikken i Porsgrunn, og vi ble godkjent til Ivf - behandling(prøverør). Legen her fant også ut at det var en grunn til at jeg ikke ble gravid, jeg hadde ødelagte eggledere som en følge av clamydia jeg hadde hatt tidligere. Det ble bestemt at vi i august skulle sette igang med forsøket, og jeg rakk å fortelle mamma om dette, og at hun kansje neste vår skulle bli bestemor!
Så ble hun borte, og bestemor får hun aldri blitt. Men det er godt å vite at hun fikk vite hvordan ting var, og at vi endelig skulle sette igang! Og jeg kommer til å ha så mange gode historier å fortelle det lille barnet om mamman min!

Alt har gått bra, og vi var så heldige å få klaff på første forsøk... i tillegg har vi mange egg på frys slik at søsken kan komme senere:-)

Etter 7 uker var vi på vår første ultralyd i Porsgrunn, noe som også var det siste ordinære besøket vårt der nede!
på ultralyden så vi en liten lang ting på 1.2 cm med et bankede hjerte!


Termindato er 29.mai-2011, vår bryllupsdag!
Og vi gleder oss masse masse!!!!!!


27 kommentarer:

Siv Anita ´s scrappebenk sa...

Å ååååå jeg blir helt rørt, er kjempe glad på deg og din mans vegne:)
Gled dere det er bare et stort under å få barn jeg har selv 4 døtre:) Lykke til ;)

Kristine sa...

Ååå, Gøril! Her renner det jo på med gode nyheter fra deg. Både nytt hus og barn i vente!! Gratulerer så masse til dere begge to!! Så fantastisk!! Håper helsen din er bra og at du får tid til å nyte den spennende ventetiden:)
Varme klemmer fra Kristine:)

Heidi sa...

Åh, så koselig da! Gratulerer så masse til dere:)
Nyt denne tiden Gøril og kos dere.
Klem:)

Iren sa...

Gratulerer så mye med den lille babyspiren <3

Krysser fingre for at du går en flott tid i møte :o)

Klem

Maria Therese sa...

Så utolig rørende! Sitter her med tårer i øynene, kjempemasse lykke til :)

Anne Bente sa...

åh,,,, så skønt stort tillykke
klemmm

papirdilla sa...

Selv om jeg ikke kjenner deg personlig, føler jeg virkelig at det du skriver på bloggen din i dag gjør meg veldig rørt! Gratulerer så mye til deg og mannen din! Ønsker dere lykke, lykke til!!!

Klem,
Hanne

Ida sa...

Det største i verden! Gratulerer!:)
Klem

Hildegunn sa...

For en fantastisk flott nyhet! Jeg er så glad på deres vegne! Håper at formen din er god og at du kan nyte graviviteten :)

Stor klem

Carrin sa...

Gratulerer så masse Gøril! Er kjempeglad på deres vegne. Kos dere masse fremover!

Cino sa...

Gratulerer så mye! For en koselig nyhet! Jeg er også gravid med termin i mai, men jeg venter nr. 3, og vi har ikke hatt de samme utfordringene som dere når det gjelder å få barn. Men jeg vet hva du mener når du sier at du vil fortelle mange gode historier om babyens mormor. Jeg har aldri møtt min farmor, men fordi jeg har hørt så mye om henne føler jeg likevel at jeg kjenner henne. Og det lever jeg etter når det gjelder mine barn, som aldri får møte sin tante. Jeg snakker mye om henne, og jeg håper de også føler at de blir kjent med henne selv om de aldri møter henne.

Lykke til med resten av svangerskapet!

Bente sa...

Gratulerer sååå mye - er så glad på deres vegne - det å få barn er en ubeskrivelig opplevelse. Ønsker deg lykke til i de kommende måneder!!
Klem, Bente

Kristin sa...

Åh, gratulerer så masse! Så bra at det endelig klaffet!!! Jeg er også gravid og skal få min første i slutten av april. Det er er en spennende tid, det er ihvertfall sikkert. Masse lykke til og håper at alt går bra med dere!!! :)

anneblabbers sa...

Gratulere så mye!! Fantastisk tid dere har i vente. Følger med på bloggen din , men har nok ikke gitt mye tegn fra meg. Kjempefine nyheter :)

Scrappelise sa...

Å så fint det var å høre om dette! Håper alt går greit videre, lykke til! :-))

Lill S. sa...

Gleder meg masse på dine vegne, ble helt rørt til tårer av din historie.
Så utrolig flott at dere nå kan få dele livet med det lille miraklet:)
Ønske dere alt vel i den ventende tiden:)

<3-lig Lill

Ann Kristin sa...

selv om jeg ikke kjenner deg så blir jeg helt rørt av historien din ... Så herlig at det gikk til slutt! Jeg ønsker dere alt hell, og gratulerer så mye! Nyt tiden framover, mye å glede seg til :)
Klem:)

mettepip sa...

Åh, for en virkelig hyggelig nyhet Gøril!
Har jo fulgt deg en stund gjennom bloggen din og må si jeg ble rørt av historien din!
Så flott at det lyktes for dere, og håper du får et fint svangerskap! Ønsker dere lykke til!
klem fra
Mette

Liss sa...

Gratulerer!!! Jeg jobber på en av landets fertilitetsklinikker - så jeg vet hva dere har vært igjennom for å komme der dere er i dag. Gled dere og KOS dere!!! Lykke til!

Håp sa...

Gratulerer sååå mye Gøril <3<3 Fantastiske nyheter!

Vi har selv slitt i mange år med å bli foreldre. For en mnd siden ble vi foreldre til tvillingjenter, det er helt ubeskrivelig fantastisk :D

Mange gode klemmer fra Linda

Anne Kristine sa...

Ååå så herlig!!!
Gratulerer så masse!
Gleder meg med deg :o))
Klem Anne

Maggie sa...

Åh, så koselig! Jeg ble så rørt av historien din, at jeg nå sitter her og griner litt :)
De beste ønsker til deg og mannen din.
Gratulerer også med nytt hus, det ser koselig ut.

Mona sa...

Herlig!! Så flott. Gratulerer masse masse. :)

Karen O sa...

Gratulerer så masse!! Så fantastisk, glad på deres vegne!
Lykke til og kos dere masse!

Kim Piggott sa...

Huge congratulations!!!!!!!!!!!!
I am so very thrilled for you such wonderful news!
hugs
kim x

Ann Kristin sa...

Hei. Gratulerer saa mye. Dette var en veldig inspirerende historie. Min mann og jeg har heller ikke blitt gravide og gaar til behandling hos en fertilitetsklinikk her i Houston. Forhaapentligvis kan jeg en dag gi samme beskjed paa min blogg! Takk for at du delte historien din. :-)

Cathrine sa...

Gratulerer så utrolig mye :)
Vet alt om hvordan det er når kjærlighetsbarnet lar vente på seg... Men desto bedre er premien når den endelig kommer! Dere har mye å glede dere til :)
Her har jeg blogget litt om vår historie:
http://cathny.blogspot.com/2010/09/et-privat-innlegg-i-kveld.html

Lykke til videre i svangerskapet - håper formen er bra.