fredag 21. januar 2011

Navnejakten fortsetter med en liten oppdatering....


Det har kommet inn mange herlige forslag på navn... Tusen takk til dere som har tatt dere tid til å legge igjen en kommentar så langt!
Blant kommentarene så jeg også en forespørsel... Marte lurte på om jeg ikke kunne fortelle hva babyen skulle hete dersom det ble ei jente, for å kunne se hvilken sjanger vi ville ha på navnet...
Dersom babyen i magen hadde vært en jente skulle hun ha hett Elsa etter farmoren min! Jeg syntes det er et nydelig navn, og liker godt at det er et navn i familien.

Men når det er sagt så syntes jeg ikke det er like lett med gutt... Vi har gått gjennom alle guttenavnene i familien min og i min mann sin familie, men nei.... Ingen passer oss.. Da prøver vi lykken utenfor familien:-) Jeg har lest navneboken og fant noen alternativer, og det var også her jeg fant navnet jeg ønsker til babyen. Men mannen er ikke 100% sikker....
Jeg syntes det er mange fine navn der ute, og mange av de ligger på topp 10 lister... Men når navnet ligger på en slik liste, mister jeg lysten! Det er jo et hint... Navnet jeg har i tankene ligger ikke på noe topp liste og jeg tror ikke det er det vanligste navnet man hører rundt...

Jeg håper på å få flere forslag, og jeg vil gjerne høre hva akuratt du syntes er fint..

Bildet jeg har lagt med på toppen av innlegget er foressten det nye krabbeteppet jeg har kjøpt til babyen... Kunne ikke motstå når det gikk i lyseblått og Princess hadde 40% på hele butikken!

4 kommentarer:

Meretekj sa...

Kjempespennende tid dere går i møte:)
Jeg er selv så heldig at jeg er bestemor til en nydelig liten gutt som heter Iver-Eliah.
Han er oppkalt, og det er kjempekoselig:)
Min sønn heter Andreas, det er et mere brukt navn, men så fint.
Lykke til med navnevalget!

Anne Bente sa...

jeg er bedstemor til 3 gutter,de hedder
Niklas, Sune og Simon, så jeg synes selvfølgelig det er skønne navne :)

Marte sa...

Jeg er enig med deg, mange fine navn - men synes også det er litt dumt med disse "toppnavnene". Allikevel er det jo en grunn til at navn blir populære... :)
På min liste er det både populære og ikke fullt så vanlige navn. Noen av disse, er: Konrad,Kornelius, Mattis, Lars, Linus, Anton, Albert, Alfred, Heine, Trygve, Tellef, Ferdinand, Ludvik, Jeppe... Hva synes du? :) Klem fra oss på Gullhaug

mettepip sa...

Ikke lett dette med navn Gøril - er jo alltid noen som skal ha noen synspunkter også. Nå har jo jeg barn i førsten av 20-årene og nå er det jo mye eldre og religiøse navn som er populært. Jeg var veldig svak for Simen eller Sindre når vi ventet eldstemann - ble jo en jente da;) De navnene brukes vel ikke nå så mye. Vi kalte vår jente Emilie - og da var det kun en til som het det her i byen som vi visste om (ja ikke så store forhold;)) Etterpå ble det jo så utrolig populært med det navnet, men hun var heldig og var alene om det på skolen. Lykke til med navnevalget!