onsdag 29. juni 2011

Kreativiteten er igang - på nye veier...


Som dere ser av overskriften er kreativiteten tilstede, men på et annet område enn papir!
Jeg har fortsatt ikke pakket ut stempel, og kortproduktene mine, men strikkepinnene og heklenåla har for lengst kommet frem!

Jeg kan egentlig ikke strikke og heller ikke hekle... Jeg kan strikke rillestrikk - frem og tilbake. Men det blir jo noe ut av det også! På bilde over ser du et teppe jeg har strikket til lille gull... Det er strikket med Hubro garn fra Dale - et tykt garn i 100% nyull...

Etter at jeg hadde strikket teppet ferdig begynte jeg å hekle en kant rundt, slik at det ble en litt mykere "look" på teppet. Snille svigermor viste meg hvordan!


Jeg brukte det samme garnet jeg strikket teppe i til å hekle kanten!

Jeg har nå begynt på et nytt teppe - samme type garn, men i en ny farge! En herlig dus, mørk grønn...




Ellers så syntes jeg det er utrolig morro å eksprimentere med bilder. Nå har jeg jo det perfekte motivet også: Mitt lille gull...
Her er et par av bidlene jeg har tatt av han. Her er han 5 uker(han er 6 uker nå)....



Ønsker alle der ute en riktig god sommer! Hvem vet... Kansje det kommer noen papirprosjekter fra meg snart også! Jeg er ihvertfall innom å henter inspirasjon hos dere, så får vi se om det hjelper!

Klem

5 kommentarer:

Meretekj sa...

Nydelig skatt dere har fått:)
Kos deg masse i sommer, blir spennende og se om det dukker opp noen papirprosjekter;)
Strikkeferdighetene dine er det heller ikke noe å si på, kjempeflott teppe!
Klem fra Merete

Maggie sa...

Så nydelig han er og så flotte bilder! Teppet du har laget ser kjempefint ut, så du kan både strikke og hekle du :)

Kort og Søm sa...

Så nydelig!
Og veldig fint og praktisk teppe du har strikket, alle mine tre hadde slike tepper og de ble flittig brukt!
Klem Fredrikke

Henrikke sa...

Lekker pledd du har strikket. Skikkelig flott, og det er jo ingenting mindre å si om den nydlige lille klumpen din. En velskapt nydlig gutt du har!

Klem fra Henrikke

Gunn-Hege sa...

Et nydelig teppe til en nydelig gutt :0) Dette teppet kommer han til å ha glede av lenge!