tirsdag 27. september 2011

Mer strikk...

 Pinner og nåler går varmt her i huset om dagen!
Det er så morro å strikke! Ihvertfall når man lærer noe nytt for hvert prosjekt man setter i gang.
Settet over er til lille gullet mitt, og jakka er den samme som i forrige innlegg bare annen farge. Til denne har jeg også strikket min første bukse!

 Gleder meg til han kan bruke de!

Innimellom må jeg bare lage noe til meg selv også, og her går det for det meste i skjerf og sjal... Har tenkt til å prøve meg på en liten vest etterhvert også men enn så lenge er det kun skjerf..

 Dette heklede skjerfet er mitt nye høstskjerf. Det skulle i utgangspunktet bli et teppe til meg selv, men med alle de andre priosjektene jeg har gående på samme tid viste det seg å bli for stort prosjekt. Derfor endte det opp som skjerf!

 Fargene er helt klart noen av mine favoritter!

Helt til slutt kan jeg vise frem dette teppet som jeg holder på å gjøre ferdig!
Om du vil lese om historien til teppet og se flere bilder kan du gjøre det her.her..

Ellers så har jeg faktisk vært å "snust" litt i hobbyeskene mine:-) Jeg trengte nemlig to bokmerker, og visste at jeg hadde to slike plastomslag i en av eskene. Innholdet ble enkelt; akvarellpapir med pålimte bilder av lille gullet!

7 kommentarer:

Anne sa...

For en kjempeskjønn drakt, og jeg må bare si jeg eelsker det skjerfet! Nydelige farger, og flotte ruter. :)

Beatemor sa...

Så nydelig sett til gutten din! Det gjorde seg virkelig med den hvite kanten rundt. Hvor har du funnet oppskriften til dette? Har nemlig 2 venninner som venter gutter nå til vinteren. Dette så ut som et overkommelig gaveprosjekt :-) Ha en fin dag!

Maggie sa...

Så nydelig jakke og bukse du har strikket! Også så pent du har gjort det! Det er jo så morsomt å strikke og hekle, og det finnes så utrolig mye nydelig garn. Skjerfet ditt ble rålekkert :)

Gunn-Hege sa...

Jammen må jeg si du tryller fram mye fint med pinnene!! Og du sier du ikke kan strikke??? Ikke vær så beskjeden, jeg syns du er kjeeempeflink!!!!
Delikate farger og nydelige plagg både til liten og stor, og misunnelsen er stor!! Klem :0)

Tiril sa...

Så nydelig sett du har strikket. Jeg blir nesten litt misunnelig når folk er så flinke med hendene sine.
:P
Ha en god dag:)

Camillas Romantiske hjem sa...

Hei! Tusen takk for koselige ord inne hos meg, det setter jeg veldig pris på!! Så gøy at jeg inspirerer deg, det får meg bare til å synes blogging er enda mer morro!:) Helt nydelige ting du har strikket og heklet, utrolige fine farger i skjerfet! Jeg følger deg videre jeg:) FIN dag og klem fra meg:)

Inas lune hjørne. sa...

For noen lekre farger i sjalet ditt! Var ikke dumt å la et teppeprosjekt ende opp som et sjal! :-)