mandag 31. oktober 2011

Julegave produksjon

 Hei og hopp!
Her går det i julegavestrikking om dagen...
Selv elsker jeg å få hjemmelagde gaver, og jeg håper at mottakerene av mine gaver også liker det.
Nå når jeg i tillegg har lært meg både hekling og strikking og klarer å lese oppskrifter, blir det en del strikkede gaver!


 Disse tøflene er en oppskrift fra DROPS og skal være en gave!

 Hjemmelagde merkelapper må til!

 En annen tøffelvariant som også blir julegave.
Oppskriften på denne er også fra DROPS.

 Andre gaver som skal gis bort er hjemmelagde kjøkkenkluter sammen med såper..
Såpene lager jeg ikke selv, men jeg har tenkt å være aktiv på julemessene i år og lete etter ulike hjemmelagde såper med funksjoner som bla å ta bort fiskelukt....

Strikkede sjal skal også gis bort, så her er det mye å gjøre:-)
Jeg skal også lage egne merkelapper til julegavene, så da må jeg finne frem hobbyeskene mine igjen!
Jeg nekter å kjøpe masseproduserte merkelapper!!!!

Klem fra meg

3 kommentarer:

Anne sa...

Nydelige gaver! Jeg hadde blitt superglad for hvilken som helst av de. Og såpene MÅ jo ikke være hjemmelagde heller, man får kjøpt masse fint og bra. Poenget er jo bare at de er litt søte, og at de er gode. Klutene er flotte, og definitivt noe man har brukt for.
Kjempesøte tøfler også. :)

Jane sa...

Så masse fint du har laget. Jeg hadde blitt kjempe glad hadde jeg fått noe sånt. Så mye mer koselig enn å bare kjøpe en ting.
Holder selv på å lage litt julegaver. Strikker putetrekk, julekuler og slik for å ha rundt telysestaken. Ikke så avanserte greier, men koselig å gi bort for det :0)

De kjøkkenklutene var kjempe fine. Hva slags garn strikker du de i?
Kjempe kule merkelapper også. Setter den ekstra touchen på det hele, og så for seg gjort. Nydelig :0)

Strålende mandagskveld til deg
Klem Jane

Gunn-Hege sa...

Åååååå, du er kjempeflink!!! Hjemmelagde julegaver er GULL VERDT!!!! Satser på at jeg får tida til å lage masse julegaver NESTE jul, for da er studiene over ;0)
Klæm!