torsdag 3. november 2011

Flere tøfler

 ...er ferdige!!!
Så deilig å bli ferdig med nok en julegave, og  morsomt å prøve seg på nye strikkeoppskrifter!

I oppskriften har ikke disse tøflene noen heklekant på toppen, men jeg syntes det gjorde hele tøffelen!
 Tøflene er rillestrikkede i tykt garn og tar en kveld å strikke! Kjemperaske, og det liker jeg!

 Jeg tenkte jeg skulle strikke et par varianter til av denne. Blant annet med flerfarget garn. Da skal jeg også hekle blomster som jeg kan pynte med på tøffelen!

 Jeg må strikke et par til meg selv også. Det er så deilig å være varm på bena!

 Hvem som skal få dette tøffelparet vet jeg ikke enda, men det finner jeg fort ut når jeg titter på lista over julegaver:-)

Ha en fin dag!

8 kommentarer:

Beatemor sa...

Så nydelige tøfler! Helt enig med at den heklakanten gjorde hele tøffelen. Vakker fargekombinasjon også. Kunne gjerne ha tenkt meg å prøve på disse. Deler du oppskriften?

Camillas Romantiske hjem sa...

Nyyydelige tøfler, super julegave! Har du laget kortene selv? Kjempesøtt når kortet hang på tøffelen...Lysslyngen er kjøpt i London, men de har sikkert tilsvarende her hjemme også, Claes Olsson kanskje?? Klem:)

Line sa...

Suuuuuperfine!!!! Elsket både fargen og fasongen :)

Stinemorღ sa...

Søte tøfler! Har strikket de før, men de ble enda flottere med kant på :)
Mye flott her hos deg!
- jeg kommer snart tilbake :)
Stinemor

Eli Kristin sa...

Wow, så herlige tøfler du har strikket i mange ulike varianter. Nydelig med heklekant på, gjorde liksom prikken over i'en! :D Flinke du! Ser du har laget mange fine prosjekter under her, må søke opp noen oppskrifter på Drops jeg også. Tusen takk for inspirasjon! :)

Ha en super dag!

Synnøve sa...

takk for hyggelig kommentar på bloggen min! :) Disse tøflene var virkelig lekre!

Lises drømmer sa...

Fikk tips om denne bloggen av en venninde og det er jeg glad for, for her var det mye fint:) legger meg til følget:)
Håper du får en fin morsdag!
Ps: titt gjærne innom min blogg Og bli med på give awayen min:)

maiadeluxe sa...

Hei, har du oppskriften på disse tøflene fortsatt? :)
Kunne jeg fått den?

leistmaia@hotmail.com