tirsdag 28. februar 2012

En liten cup cake lue og mye mye mer...

 Det blir noen måneder mellom innleggene her, men her er jeg:-)
Kreative prosjekter har jeg mange av og har også ferdigstilt mange.
Pinnene og heklenålene går varme her i hjemmet;-)

Cup cake luen ble gitt bort i går og den falt visst i smak. En morsom sak å strikke!
Luen er strikket i Merino Extra fine fra DROPS i str 2-5 år!

 Jeg strikket jo tøfler til den store gullmedaljen før jul. Mange fikk dette i julegave fra oss, men nå ville jeg også ha et par. jeg har valgt et enklere par til meg selv. Kjappe å strikke og fantastisk gode å ha på foten!
Superbillige ble de også. Obs hadde garn til 10 kr - naturgarn i ull og tykk kvalitet. 20 kr ble det vel for dette paret!

 En god vennine ble mor for første gang for noen uker siden og babyen skal få denne dressen.
Dressen er strikket i Merino Extra fine fra DROPS og oppskriften er også fra DROPS

 En liten jentebaby fikk egentlig denne vesten i gave, men den ble for liten.
Med noen nye knapper ble et tantebarn veldig glad for ny" kjole" til dokka si:-)
Vesten er en oppskrift fra Pickles og garnet jeg har brukt er selvfølgelig Merino Extra fine fra Drops(mitt favorittgarn).
Siden vesten var for liten til den lille jenta er jeg godt i gang med en ny i litt større str!

 Plutselig kom jeg over noen herlige spissluer her i bloggeverden og gjett om lille G måtte få en sånn. To måtte han ha faktisk;-)
Luen over  er strikket i Alpaca fra DROPS...

 Denne spissluen er strikket i Merino Extra Fine fra DROPS.
Det var min første og litt knall og fall ble det underveis:-)

 Ulldressen han fikk når han ble født ble for liten og jeg "måtte" derfor strikke en ny:-)
Denne er i str 12-18 mnd og bør holde en stund fremover!
Dette er samme dressen som den blå jeg viste overfor:-)

 Vest fra Nøstebarn sine oppskrifter. Disse blir det nok flere av... Helt herlige å matche med andre plagg og varme og gode!
Denne er strikket i Alpaca fra DROPS..

 Små tøfler til lille G ble strikket i høst.
Disse satt ikke noe godt på føttene til lille G, men søte var de alikevel:-)
Strikket i Eskimo fra DROPS...

Vesten fra Nøstebarn i annen farge og annen garnkvalitet. 

Ellers så nærmer permisjonen min seg slutten.  Etter påske er jeg tilbake på jobb, i ny stilling, og far i huset skal være hjemme med lille G i 2 mnd. 
Jeg må inrømme at jeg gleder meg til å begynne å jobbe igjen;-) Jeg er helt klart ikke laget for å gå hjemme...
Misforstå meg rett: Jeg elsker lille G og det å få være sammen med han, men jeg elsker også jobben min!
Nå skal jeg snart få gjøre begge deler!!!
Lille G skal begynne i barnehagen jeg jobber, så jeg kan gå å smugtitte på han av og til;-) 
Mens mor sitter på kontoret å jobber, skal lille G leke og kose seg med de andre barna!

Ønsker deg en fin dag, så ses vi snart igjen!
Du kan også følge meg på hvittimitthjem.com

7 kommentarer:

Hanne sa...

Så mye fint du har strikket! Jeg har strikket slike luer til barnebarna mine. De er supersøte!
Hanne

Britta of Norway sa...

Så masse fine ting du har laget! Den cupcake-luen er jo bare supersøt=)

Kort og Søm sa...

Så utrolig mye fint!! :O)

Cino sa...

OMG, skal si du har fått fart på strikkepinnene! Så utrolig mye fint du har strikket. Den cupecakelua var jo bare kjempesøt!

Romantiske Stinemor sa...

Såå flink du er!!!:-)

Inger Eidheim sa...

Så masse fine ting du strikker! Jeg er imponert.

Farmors sa...

Her var det mange fine små plagg! Nydelig babydress! Heldig venninne! Jeg snublet innom her bare fordi vi heter det samme! Men jeg bruler to l-er. Et av barnebarna mine ønsker seg en slik cupkakelue, det må det nok bli en råd med snart! God helg fra Gørill!